مبلمان ماندگار مبلمان ماندگار .

مبلمان ماندگار

كاربردها و راهنماي خريد صندلي كافي شاپ

صندلي كافي شاپ و كاربردهاي آن
يكي از مهمترين ابزاري كه مي تواند موقعيت مناسبي براي افراد مختلف در كافي شاپ ها فراهم كند استفاده از ميز و صندلي هاي زيبا، راحت و كاربردي است. به نحوي كه مي توان ميز و صندلي هاي متفاوت در داخل و بيرون از كافي شاپ به كار برد. حتي سبك كافي شاپ نيز در طراحي صندلي ها و ميزها مؤثر است. براي مثال در كافي شاپي كه دكوراسيون داخلي براساس فرهنگ قاجار طراحي شده است صندلي ها نيز مناسب با همان طرح و رنگ آماده مي شوند.

از طرفي در كافي شاپ هايي كه نمادي از دوستي با طبيعت هستند ممكن است به جاي صندلي ها از كنده هاي چوب جنگل ها استفاده كنند. يا روي ميزها را با برگ هاي رنگارنگ افتاده از درختان تزئين كنند بنابراين صندلي كافي شاپ يا صندلي رستوراني مي تواند ابزاري كاربردي باشد اما سؤال اينجاست كه صندلي ها در كافي شاپ مي توانند چه كاربردهايي داشته باشند؟

فضاي كافي شاپ ها فرصتي براي استراحت مشتريان فراهم مي كند بنابراين صندلي مي تواند اين فرصت را براي آن‌ها فراهم كند. صاحبان كافي شاپ ها نيز سعي مي كنند صندلي هايي با مدل، طرح و رنگ متناسب با دكوراسيون داخلي آماده كنند. علاوه بر زيبايي، استحكام و مقاومت صندلي دو فاكتور مهم محسوب مي شوند.


صندلي كافي شاپ

 

عوامل مؤثر در انتخاب صندلي كافه
مي توان سبك طراحي كافي شاپ يا به نوعي دكوراسيون آن را در تهيۀ صندلي كافي شاپ مؤثر دانست. براي مثال كافي شاپ ها مي توانند مدرن و سنتي، باشند. براي مثال در تهران كافي شاپ كاوالي فضايي با معماري مدرن اروپايي و نورپردازي خاص و آرامش بخش، از ميز و صندلي هاي طلايي و مشكي استفاده مي كند. در كافي شاپي كه در آن از تم تيره و چوبي استفاده شده است بايد از صندلي هاي سبك كلاسيك استفاده كرد. علاوه بر اين كافي شاپ ژوزك نمونۀ كافي شاپ مدرني در شرق تهران است كه ميز و صندلي هاي آن ساده هستند اما چينش آن‌ها به نحوي است كه الهام گرفته از برخي از فيلم هاي هاليوودي است. در واقع ميز پذيرش مشتريان به صورت اوپن طراحي شده كه با صندلي هاي ساده و هماهنگ با آن همراه است. مشتريان مي توانند از صندلي هاي چوبي نزديك اوپن كافي شاپ استفاده كنند. راستي اگر ميخواهيد انواع صندلي اوپني را مشاهده كنيد و نكاتي در مورد خريد يك صندلي اپني مناسب بخوانيد مقاله انواع مدل صندلي اپني را از دست ندهيد.

از طرفي ديگر كافي شاپ هاي سنتي هم طرفداران خود را دارند. اين كافي شاپ ها هم پاتوق دوستان صميمي است. افرادي كه از حس ديدن اشيا قديمي، قاب عكس هاي مربوط به دوره هاي پيشين و پذيرايي سنتي كاركنان لذت مي برند. براي مثال كافي شاپ دارالخلافه نماي بيروني ساختمان، حياط و فضاي داخلي ساختمان را متأثر از تاريخ قاجاريه آماده كرده است. در حياط ميز و صندلي هاي سادۀ چوبي براي نشستن و لذت بردن از ديدن باغچه هاي كوچك و زيبا مهيا شده است. از طرفي ديگر، ميز و صندلي ها در فضاي داخلي به نحوي قرار گرفته اند كه مشتريان علاوه بر نوشيدن و خوردن دسر خود مي توانند به عكس نويسندگان و بزرگان ايران در يكي دو قرن پيش نگاه كنند. در ضمن در اتاق هاي ديگر صندلي هاي كوچك كنار ميز و آينه قرار گرفته اند و وسايل نوشتن يادداشتي كوتاه فراهم شده است. همين صندلي هاي كوچك شرايط دلنشيني براي افراد مختلف فراهم مي كنند.

كافي شاپ هايي در عمارت هاي قديمي و موزه ها قرار دارند مانند عمارت مسعوديه، موزۀ مقدم يا خانۀ قديمي مانا (كافه خانه ۱۳۰۷) نمونۀ ديگري از كافي شاپ هاي دلنشين و دنج هستند. براي مثال كافه مانا در خانه اي با عمري بيش از ۹۰ سال بنا شده است. صندلي هاي اين كافه مانند ميزهايش از جنس چوب‌هاي قديمي است. به سبك صندلي هاي قديمي طراحي شده است. به گونه اي كه نشستن در حياط خانه اي به سبك خانه هاي قديمي را ميسر مي كنند.

كافي شاپ ها گاهي از مبلمان راحتي استفاده مي كنند. بنابراين مبل هاي راحتي جايگزيني براي صندلي هاي چوبي است كه در بسياري از كافي شاپ ها استفاده مي شود. براي مثال كافه لميز در نزديكي تئاتر شهر تهران با فضا و نورپردازي خاص جلوۀ متفاوتي به كافي شاپ داده است. علاوه بر اين از مبلمان راحتي در بخشي از ساختمان استفاده كرده است. راحتي اين نوع ميز و صندلي ها فرصت انتخاب را به مشتريان داده است. به اين معنا كه در صورت نياز به رفع خستگي آن‌ها را به صندلي هاي سادۀ ديگري كه در همان كافي شاپ قرار دارند، ترجيح مي دهند.

 

جنس صندلي كافي شاپ
علاوه بر سبك كه به آن پرداختيم جنس صندلي نيز در اماده سازي كافي شاپ بسيار مهم است. به نحوي كه در كافي شاپ ها صندلي ها فلزي، چوبي و پلاستيكي است. كافي شاپ گل رضاييه كه پاتوق هنرمندان بسياري بوده را مي توانيم مثال بزنيم. در اين فضا از صندلي هاي فلزي بيشتر استفاده شده است. يا كافي شاپ سام كه سعي كرده است از طراحي هاي اروپا استفاده كند نمونۀ ديگري است. در اين كافي شاپ از صندلي هاي فلزي كنار اوپن و ميز و صندلي هاي چوبي در قسمتي ديگر از ساختمان استفاده كرده است. در اين كافي شاپ صندلي هاي فلزي با رنگ روشن فضاي سرد را غالب كرده و فضاي گرم را با كمك ميز و صندلي هاي چوبي فراهم كرده است.

يكي از پيشنهادات ما براي خريد صندلي كافي شاپ، صندلي هايي از جنس پليمر است به اين دليل بهترين انتخاب براي يك كافي شاپ يا رستوران است كه اين محصولات علاوه بر زيبايي منحصر به فرد خود، مقاومت و ماندگاري بسيار بالايي دارند و بر اثر استفاده طولاني مدت و زياد فرسوده نمي شوند و تغيير شكل نمي دهند. حتي اگر تمايل داشته باشيد ميز كافي شاپ را هم مي توانيد از محصولات پليمري تهيه كنيد. مدل هاي مختلفي از ميز پليمري هم توسط توليدكنندگان اين محصولات به بازار عرضه شده است و شركت مبل ماندگار نيز به عنوان بزرگترين و اولين طراح و توليدكننده محصولات پليمري، تنوع بالايي از ميزهاي پليمري را براي انتخاب راحت مشتريان خود در نظر گرفته است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۳۰:۳۱ توسط:فائزه سلطانپور موضوع: نظرات (0)